Výlet do Hor – Highline a Eibsee

Druhý den našeho výletování je před námi. Po prvním dnu lezení po kopci ve stylu up&down mám lehce dřevěný nohy. Nooo lehce. Spiš mi přijde, že mi zarostly do tý dřevěný, německý postele. Páč se z ní nějak nemůžu vyškrábat. Takže si tak ležím, koukám z okna a dochází mi, že jsem tak trochu zaspal východ sluníčka. No což, nevycházelo naposled že jo.

[exif id=“7233″]

Je 8:00 a my se pomalu přesouváme na snídani, u které vymýšlíme plán na tento den. Počasí si tak nějak dělá co chce a řídit se dle předpovědí moc nejde. Jedno ale víme jistě. Neuschwanstein jsme včera pokropili dostatečně a nemá moc cenu se tam vracet. Mně se celkem líbí myšlenka vyrazit na jezero Eibsee a pak na Garmish a zpátky nahoru a domů. Marťa neodmítá a tak vyrážíme. Nicméně hned za Füssenem jedem kolem parádní soutěsky, kde se na chvíli zdržujem. A hned na začátku tu mám něco pro milovníky zámků na mostech :)) To jsem si prostě musel cvaknout.

[exif id=“7234″]

V Martě se zase probouzí horská kamzice a leze na skálu nad říčkou. Sice si nechává bezpečný odstup od kraje, ale musím jí pochválit. Na to, že se ještě nedávno bála jít na balkon v našem 4. patře …

[exif id=“7235″]

I mně se líbí barva vody a tak to zkouším cvaknout trochu jinak. Klasicky na 18mm Batise, u kterýho mám tak trochu podezření, že mi přirostl k bajonetu. Tak či tak, ty barvy alpských řek jsou prostě skvělý.

[exif id=“7236″]

U téhle soutěsky si všímáme turistické mapy, kde je naznačená Highlina, která je víceméně cestou. Čímž se nám vyřešil další bod výletu. Sem se prostě musíme jet podívat. Navigace nás úspěšně dovedla až na parkál, kde se platí 4eura. Od parkoviště je to kousek k muzeu pod lávkou a od muzea vede pak cestička k zřícenině hradu, který stojí na kopci.

[exif id=“7237″]

Cestou k muzeu potkáváme tuhle čičinu. A zde konečně přichází ten správnej moment na to, nasadit Batise 85/1,8. Jen je škoda, že místní číče asi nepřijde tak sexy jako mě a tak se přede mnou, teda vlastně předtím Zeissem, schovala. O to víc jsem byl překvapenej, co z téhle fotky vylezlo. Ten přechod světla a stínů byl dost ostrej a přesto na fotce nejsou přepaly a neztratila ani na detailech.

[exif id=“7238″]

Tak a jsme nahoře. Šlo to o něco líp než včera. A výhled tu taky není uplně k zahození. Pro ty, co by chtěli vyrazit na lávku, je potřeba myslet na to, že byste mělí mít v kapse 8eur. Mně osobně to přišlo trochu zbytečný a tak jsme lávku vynechali. Což ocenila hlavně Marťa, která při myšlence přecházení lávky ve výšce 179m, krapet zezelenala.

[exif id=“7239″]

Výborná byla ale zřícena, na které se dalo celkem slušně šmejdit. Do toho se nám krapet víc zatáhla obloha a počasí se tak trochu zmordorovalo. Jo zapomněl jsem říct, že po včerejší zkušenosti jsem s sebou už nevláčel stativ! Na HDR focení a následný skládání v počítači stejně moc nejsem a na vše ostatní si vystačím se stabíkem na čipu. A kafí jsem taky moc přes ten vejlet nevypil, takže se mi ani moc neklapaly ruce.

[exif id=“7240″]

Evidentně se i Martě na zřícenině líbilo :)

[exif id=“7241″]

No ale lávka jí vrtala hlavou, né že ne. Nakonec ale stejně byl pud sebezáchovy silnější :)

[exif id=“7242″]

Zase 18mm Batis a zas jsem byl překvapenej, co vše se na čip dostalo a co z toho šlo vytáhnout.

[exif id=“7243″]

Pálím poslední fotku z hradu, tentokrát na opačnou stranu a jdem pomalu k autu a vyrážíme směr Eibsee. Což je jezero pod kopcem Zugspitze.

[exif id=“7244″]

A jsme tu! Na jezero Eibsee jsem dostal tip od instagramera Hynecheck, který už tu byl několikrát a vždycky si přivezl parádní snímky. K jezeru vede jediná příjezdovka a končí opět placeným parkovištěm, tentokrát si musíte připravit 3,5euro. My se po příjezdu vydali směrem doprava, při pohledu na jezeru. Kolem jezera vede krásný singltrail, široká štěrková cesta. Dá se ale jít přímo podél vody, kde jsou poměrné ostré kameny, ale stojí to za to.

[exif id=“7245″]

Já s vidinou otestovat zase 85mm Batise vyháním Marťu na výběžek z kamenů přímo na jezeře. Dokonce nám i na chvíli vysvitlo sluníčko. Takže jsem nelenil a rychle cvakal. Fotka je focená zase na plnou díru, jak jinak, že jo. Nejvíc mě překvapilo to, že jsem na fotce nenašel žádnou aberaci či jinou vadu. A že zrovna u toho jiskření na hladině vody a nebo na hranách těch bílejch kamenů by to u jinejch skel fialově světélkovalo jak na vánočním stromku.

[exif id=“7246″]

85tku jsem nechal ještě chvíli na těle a vyrazili jsme kousek dál, kde byly na pláži tyhle skvělý balvany. Což byla další příhodná možnost otestovat kresbu a hloubku ostrosti tohohle Batise. No a myslím, že celkem obstál? :)

[exif id=“7247″]

Tady se dostávám k docela zajímavému poznatku. Nasadil jsem na FE 24-70/2,8 GM a zkusil chvíli cvakat kačeny. Vyzkoušel jsem si na nich aspoň kontinuální ostření. Přitom jsem si ale všim neskutečného vykreslení detailu. Je to dané tím, že tyhle skla jsou dělaný tak, aby zvládla vytáhnout z rozlišení 42megapixelů co nejvíc lze. A zvládají to opravdu bravůrně. Jako důkaz přikladám ke stažení RAW. Schválně si raw stáhněte a zkuste si s fotkou pohrát a pořádně si jí přiblížit. :)

[exif id=“7248″]

Posouváme se zase o kousek dál. Tady se začínají objevovat krásné výhledy na jezero s Zugspitze kopečkem. Teď jen tak off topic. Tušíte, jestli se tu dá v létě normálně koupat? :) Jak znám němce, tak bych se nedivil, kdyby to bylo zakázaný. Žádného zákazu jsem si ale nějak nevšim. Tak jestli s tím nemáte nějaké osobní zkušenosti?

[exif id=“7249″]

A tady moje oblíbená. Tady k tomu nějak nemám co dodat. Ani to prostě nešlo vyfotit jinak si myslím :)

[exif id=“7250″]

I když vlastně šlo. Přes telefon :)) Tady jsem ale trochu zašvindloval a poslal si předešlou fotku do mobilu, upravil ji a následně vyfotil. Neptejte se mě proč. Já vlastně ani nevím. Ale prej to teď frčí :)

[exif id=“7251″]

A kvůli tomuhle ostrůvku jsme šli takhle daleko. Marťa si cestou stihla namočit jednu botu, ale myslím, že to za tu mokrou nohu stálo. Barva vody a ty kopce v pozadí tohle místo dělají tak nějak magickým.

[exif id=“7252″]

Vyrazili jsme ještě do lesa, kterej tu vypadal jak z pohádky. A já na tělo opět našrouboval 85mm Batise a zkoušel, co z něj vyleze. Na Canonu jsem měl 85/1,2 a i když to byl tak nějak můj vysněnej objektiv, tak mě kvůli rychlosti AF, aberaci při plné díře a velikosti nebavil. Oproti tomu mě tahle 85 fakt baví a dost zvažuju, že sklo s tímhle ohniskem, opět najde místo u mě ve fotobáglu.

[exif id=“7253″]

Tady mi to nedalo a zkusil jsem co udělá měkčí světlo v lese s krásným pozadím a detailem na suché listy. Nasazen byl opět Batis 85mm a fotil jsem na f/1,8 s prioritou clony. Opět vám sem dám ke stažení RAW. Nemůžu si to prostě nechat pro sebe. Opět jsem překvapen, že se na fotce neobjevuje žádná aberace ani jiná vada. Zkuste si schválně s fotkou pohrát. Aspoň uvidíte, jak skvěle se dá dobarvit :)

[exif id=“7254″]

A tohle moje poslední fotka od jezera Eibsee. Místo je to opravdu parádní a dovedu si představit strávit tu jeden či dva dny v létě a pořádně si to tu užít. Nemluvě o tom, že kousek odsud vede lanovka nahoru na Zugspitze, odkud musí být skvělý výhled. To si musíme splnit příště :)

[exif id=“7255″]

Poslední zastávka byla už cestou domů u jezera Walchensee, které je faaaakt velký. Bohužel nás už dostil déšť, kterýmu jsme se doposavaď úspěšně vyhejbali. Takže to nebylo nějaký delší focení zrovna ideální.

[exif id=“7256″]

Tak a touhle fotkou se s vámi loučím. Dali jsme si výlet, na který jsme vyjeli v pátek v 5:00 a domů jsme se vrátili v 21:00 v sobotu. Najeli jsme celkově 1100km a zvládli jsme to najednu nádrž. Sumasumárum to tedy je nějakých 2000Kč za naftu, cca 16euro za parkoviště a 110euro za noclech. Takže za cca 3tisíce na hlavu spousta zábavy, zážitků a hlavně krásných míst. Já moc děkuju za půjčení techniky FotoŠkoda a Zeiss CZ. A jen dodám, že už v hlavě připravuju další trip :) Jo a přikládám vám sem ještě takovou menší mapku míst, kde jsme byli. Pro lepší představu.